DE VERENIGING

Onze boogschietvereniging is opgericht in 1974. Na op verschillende plaatsen een plekje te hebben gehad, kregen wij in 1978 van gemeente Hoorn onze eigen buiten schietbaan. Dit is een veld waarop op maximaal 90 meter geschoten kan worden. In 1986 begonnen we met de bouw van ons huidige pand, naast de honkbalvelden van Urbanus.

Ons pand beschikt over negen schietbanen met een maximale schietafstand van 18 meter. Je komt binnen in de gezellige kantine (deze is in 1999 zeer grondig verbouwd met behulp van RTL4 programma ‘Eigen huis en tuin’), geheel in ‘Texas country style’ met open haard. Hier kan iedereen voor na en tussen het schieten een hapje en drankje bestellen.

Op maandag- en woensdagavond zijn er instructeurs aanwezig voor de jeugd voor eventuele instructies. Voor de nieuw/toekomstige schutters die schietinstructie/ eerste uitleg nodig hebben verzoeken wij vriendelijk van te voren een afspraak te maken met een instructeur, dit kan via telefoonnummer: 0229- 248496. Na de kennismakingsperiode word je wel begeleid door de instructeurs die er op maandag en woensdag zijn. Na de eerste uitleg schiet je de eerste keren nog onder begeleiding daarna kan je zelfstandig schieten.

Bogen mogen van onze vereniging gebruikt worden tot een eigen boog is aangeschaft. De eerste drie maanden als lid mag je gebruik maken van pijlen, vingertabs, borst- en armbeschermers van de vereniging, hierna moet je deze zelf aanschaffen.

Biljart-foto